Odbačena krivična prijava protiv Morskog dobra, trajekti kupljeni u skladu sa zakonom

Odbačena krivična prijava protiv Morskog dobra, trajekti kupljeni u skladu sa zakonom

Skoro su dvije godine dana od kako je Morsko dobro raskinulo ugovor sa Pomorskim saobraćajem i preuzelo trajektnu liniju. Skoro su dvije godine dana od kako je Morsko dobro izvrgnuto nezapamćenoj negativnoj kampanji, osudama, a veliki boj javnih ličnosti, političara i medija su izrekli i presudu Morskom dobru i njegovom rukovodstvo za nabavku trajekata. Manipulacije su bile toliko intenzivne i brojne da skoro niko, osim ljudi iz Morskog dobra koji su sproveli postupak nabavke i stavljanja u funkciju trajektne linije, nije mislio da se u ovom poslu poštovao zakon, da nije bilo koruptivnih radnji i da ni na koji način državi nije nanijeta šteta.

Odbrana nam nije bila dozvoljena, jer na svako naše iznošenje činjeničnog stanje išlo je pregršt obmana, izmišljotina i laži. Zato danas koristimo priliku da upoznamo javnost da je Više državno tužilaštvo, koje je  formiralo predmet na osnovu dopisa Specijalnog državnog tužilaštva, a u vezi kupovine trajekta Prizna (30. Avgusta), odbacilo krivičnu prijavu i utvrdilo da nema osnova za preduzimanje krivičnog gonjenja protiv bilo kojeg lica zbog bilo kojeg krivičnog djela, zbog čega je predmet arhiviran službenom zabilješkom Ktr.br. 596/24 od 23.12.2024. godine.

Prethodno je Privredni sud Crne Gore, odlučujući o podnijetom predlogu za određivanje privremene mjere kompanije Pomorski saobraćaj, nakon dostavljenih dokaza od strane pravne zastupnice Morskog dobra, advokatice Milice Đedović u konačnom odbio predlog za određivanje privremene mjere.

Postupak koji je pokrenula kompanija Pomorski saobraćaj protiv Morskog dobra, pred Sudom časti pri Privrednoj komori Crne Gore, je takođe okončan Odlukom kojom je Morsko dobro oslobođeno odgovornosti za povredu dobrih poslovnih običaja i poslovnog morala.

Prednje odluke tužilaštva i sudova potvrđuju da je Morsko dobro u svemu postupalo po zakonu, te da je u skladu sa propisima preuzelo trajektnu liniju, od koje je Morsko dobro na današnji dan prihodovalo  preko šesnaest miliona eura, a na godišnjem nivou devet miliona eura,  za razliku od godišnjeg iznosa od oko sto osamdeset hiljada eura, koje je prihodovalo kada je Pomorski saobraćaj bio korisnik.

Dakle, ne samo što smo uspjeli da u skladu sa zakonom obezbijedimo funkcionisanje trajektne linije Kamenari-Lepetane, nego i da državi obezbijedimo jedan od najprofitabilnijih poslova u poslednjih više od 30 godina.

Kako smo uradili sa trajektima, danas nastojimo da uradimo i sa kupalištima i privremenim objektima, da se konačno razbiju monopoli nad ovim važnim resursom, a isti vrednuje na pravi način,  čime ćemo doći  do toga da u narednom periodu zona morskog dobra dobije kvalitet i ulaganja koja zaslužuje.

Da smo sve uradili po zakonu i u interesu države sada imamo i potvrdu, a postavlja se pitanje za čiji su interes radili svi oni koji su nas napadali u prethodnom periodu. Ako su zaista vjerovali u ono što su pričali i nisu imali lošu namjeru, posle ovog saznanja bi morali da imaju povećan osjećaj stida, koji bi trebao da ih dovede do toga da nam se barem javno izvine.